Print this page

Η Ψυχολογία του Φόβου, της Ανησυχίας και του Άγχους

 
Για να ξεπεράσετε τον φόβο (1) της απόρριψης, (2) της αποτυχίας, (3) του άγχους σκεφτείτε τα ακόλουθα:

Βοηθητικός Εσωτερικός-Διάλογος

1.    Η απόρριψη δεν πονάει εκτός αν την κάνετε εσείς να πονέσει.


2.    Εκτός κι αν είστε παιδί, δεν έχετε ανάγκη την αγάπη.


3.    Το να σας απορρίψουν είναι αποτέλεσμα της γνώμης ενός ατόμου. Βρείτε κάποιον άλλον άνθρωπο που θα σας αποδέχεται.


4.    Η απόρριψη από συγκεκριμένους ανθρώπους, είναι στην πραγματικότητα κομπλιμέντο.


5.    Η απόρριψη είναι συνήθως αποτέλεσμα των νευρωτικών συνήθειων των άλλων, όχι δικού μας λάθους.


6.    Το να μην προσπαθείς είναι αποτυχία. Η προσπάθεια οδηγεί στη μάθηση και η μάθηση οδηγεί στη επιτυχία.


7.    Η αποτυχία δεν σας μειώνει σαν άνθρωπο. Τίποτα δεν μπορεί να σας μειώσει σαν άνθρωπο.


8.    Οι περισσότεροι φόβοι είναι αποτέλεσμα καταστροφολογίας.


9.    Οι κρίσεις άγχους μπορούν να σας κάνουν να τρέμετε αλλά όχι να σας τρελάνουν.

Άλλες Τεχνικές

1.    Μάθετε να ρισκάρετε: Αν δεν τολμήσετε τίποτα, δεν θα κερδίσετε τίποτα.


2.    Αποφύγετε την τελειομανία: Είναι προτιμότερο να κάνετε κάτι, έστω και αν δεν είναι αρκετό, παρά να μην κάνετε τίποτα.


3.    Εκθέστε τον εαυτό σας σε καταστάσεις: Όσο πιο ανθεκτικοί γίνεστε στη ζωή σας και διαχειρίζεστε με ενεργητικό τρόπο τις

      δυσκολίες σας, τόσο λιγότερο θα φοβάστε.


4.    Χαλαρώστε: Κάνοντας γυμναστική, διαλογισμό και ασκήσεις χαλάρωσης.


5.    Αποσπάστε την προσοχή σας: Σκεφτείτε κάτι διασκεδαστικό ή γαλήνιο όποτε βρίσκεστε σε ένταση.


6.    Ασκήσεις που βοηθούν στη μείωση των συναισθημάτων ντροπής: Κάντε πράγματα  που μπορούν να σας φέρουν σε

       αμηχανία μέχρι να φτάσετε στο σημείο να αγνοείτε την γνώμη που σχηματίζουν οι άλλοι για εσάς.